BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, 7 June 2010

Dunia hanya pinjaman




Masih sedih lagi...
Banyak kenangan bersama-sama yang disayangi...
Mereka datang dan pergi...
Bersama-sama angin yang sepi...



Dunia hanya pinjaman. Kematian itu sesuatu yang pasti. Sesungguhnya, bertemu detik dan masa itu, tak akan mampu untuk kita menangguh atau memajukannya walau untuk sesaat pun. Telah tersedia di perut bumi itu tempat-tempat kesudahan kita tetapi bilakah saat kembali itu?. Hanya DIA yang tahu segalanya.








Setiap dari kita telah ditentukan waktu kembalinya menghadap kekasih sejati, Allah Yang Maha Kaya. Dalam menjalani hidup seharian, kadang kita terleka untuk melihat dan berkira-kira andainya kematian itu menjemput kita pada saat kita bergelak-gelak ketawa. Kita lupa untuk mengingati bagaimana saatnya bila dicabutnya nyawa dari tubuh yang dipinjamkan-Nya ini.


Jikalaulah kita dapat membayangkan bila mana kita sudah tidak mampu untuk bernafas lagi. Menyedut udara pun kita tidak mampu. Jikalaulah kita tahu bila saat itu akan tiba, pastinya yang paling utama kita meminta kepada Allah agar memberi kita peluang. Peluang moga dipanjangkan umur lagi. Moga sempat menebus dosa-dosa lalu dan menjadi hambaNYA yang terbaik, bertemu dengan orang-orang yang tersayang. Ibu yang melahirkan kita mengandung dan menyusukan...subhanallah... besarnya jasa dan pengorbanan ibu. Moga-moga pengakhiran yang terbaik itu menjadi milik kita. Amin...




Aku hidup dalam kenangan,
Imbauan rindu sering bertandang,
Sumber kekuatan di akan datang.




1 comments:

arman said...

Dunia dan isinya akan ditinggalkan apabila kematian menjemput kita. Semoga bekalan yg dibawa cukup utk menerangi kehidupan dalam alam yg seterusnya.